Nike va Jordanning tarixiy kelishuvi

Nike kompaniyasi 1984-yilda basketbol olamida hech kimga tanilmagan Michael Jordanga pul tikdi va unga yillik $500,000 shartnoma taklif qildi — bu boshqa barcha o‘yinchilarga taklif qilinishi mumkin boʻlgan mablagʻdan 5 barobar ko‘proq edi! Bu katta tavakkal edi, ammo Nike yutqazishni xohlamasdi.
Natijada esa bu shunchaki shartnoma emas, balki oyoq kiyim tarixini o‘zgartiruvchi madaniy burilish boʻldi.
“Banned” kampaniyasi
NBA Jordanning qora-qizil oyoq kiyimlarini taqiqladi. Nike esa shu taqiqlardan foydalanib, yoshlarni o‘ziga jalb qildi. Natijada, do‘konlar sotilib ketdi, yoshlarda yangi sneaker madaniyati paydo bo‘ldi va Nike o‘z imperiyasini qurdi.
Natija
Nike bir yilda $126 million daromadga erishdi. Dastlabki maqsad esa, $3 million edi. Bugungi kunda, Jordan brendi $5,1 milliardga yetgan.