Barcha xabarlar

Nike marketingda qaytishini "qo‘pol" Olimpiya reklamalari bilan boshladi.

Nike marketingda qaytishini "qo‘pol" Olimpiya reklamalari bilan boshladi.

Sport kiyim-kechak giganti Parij Olimpiadasini “o‘tkirroq va jasurroq” marketingni qaytarish imkoniyati sifatida ko‘rsatdi.

Nikening Yozgi Olimpiya o‘yinlari uchun reklamalarida g‘alaba qozonish uchun zarur bo‘lgan shafqatsizlik tasvirlangan. Brend Olimpiya o‘yinlarini o‘tkirroq va jasurroq marketing brendini qayta tiklash uchun bir fursat deb belgiladi.
Nike o‘zining Olimpiya kampaniyasini taqdim etdi, "G‘alaba hammaga ham emas," bu yuqori darajadagi sportchi bo‘lish uchun kerak bo‘lgan shafqatsiz qat’iyatni o‘rganadi.

Aktyor Villem Dafo reklamalarda sport yulduzlarini motivatsiya oluvchi xususiyatlarni, jumladan, kuchga qiziqish, qoniqmaslik va hamdardlik yo‘qligini o‘rganadi. “Men yomon odammanmi?” Lebron Jeyms va Serena Uilyams kabi afsonaviy sportchilar ishtirok etadigan ijodiy ishlar uchun takrorlanuvchi savol bo‘lib xizmat qiladi.

Nike Parij Olimpiadasini qayta tiklanish vaqti sifatida belgiladi. Kompaniya savdo ko‘rsatkichlarining pasayishi bilan yuzlashgan va bahs-munozaralarga sabab bo‘luvchi brend marketing obro‘sini tiklash uchun kurashmoqda.

Ba'zi Olimpiya homiylari o‘zlarining marketingida sport ruhiyatini va hamjihatlikni aks ettirgan bo‘lsa, Nike kampaniyasi o‘yinlarning salbiy deb hisoblangan, lekin yuqori darajadagi sportchilar uchun ko‘pincha motivatsiya bo‘lgan xususiyatlarni o‘rganishga qaratgan.

Doimo salbiy rollarda o‘ynaydigan aktyor Dafo ovozli reklamada "g‘alaba qozonish istagi odamni yomon qiladimi?" degan savolni berib chiqadi. Uning ovozli hikoyasi Lebron Jeyms, Serena Uilyams, Giannis Antetokounmpo, Qinwen Zheng, A’ja Uilson, Vini Jr., Jakob Ingebrigtsen va Sha’Carri Richardson kabi sport yulduzlarining cho‘qqidagi performansini toʻldiradi.

“Men mantiqsizman, hech qanday pushaymonlik his qilmayman, hamdardlik hissim yo‘q,” Dafo, reklama davomida kuladi. “Men xayolparastman, men jinniman. Siz meni yomon odam deb o‘ylaysizmi? Ayting.”

Kampaniyaning tarkibiy qismi sifatida ijtimoiy media mazmuni va ochiq reklama (billboard) ham mavjud. Dunyoning turli shaharlarda paydo bo‘layotgan billboardlarda sportchi vakillar va “Agar g‘alaba qozonishni xohlamasangiz, allaqachon yutqazdingiz” va “Mening orzuim ularning orzularini tugatish” kabi yozuvlar mavjud.

Elita sportchilarning ruhiy holatini aks ettiradigan bu yuzma-yuz kontseptsiya, Nike sportchilari tomonidan baham ko‘rilgan tushunchalardan to‘g‘ridan-to‘g‘ri ilhomlangan. Wieden + Kennedy Portland agentligi bu reklama kampaniyani boshqardi.

"G‘alaba hammaga ham emas" yil boshida bosh marketing xodimi lavozimiga kirganidan beri Nikol Xabbard Graham tomonidan amalga oshirilgan eng katta marketing tashabbusidir. Graham o‘rniga, Nike-da olti yil davomida marketing boshlig‘i bo‘lgan uzoq yillik veteran Dirk-Jan "DJ" van Hameren kelgan edi.

“Bu shunchaki kampaniya emas - bu sportchilarni va ularning g‘alaba qozonish ruhiyatini nishonlash haqida,” dedi Graham elektron pochta orqali tarqatilgan bayonotda. “Bu eng yaxshi bo‘lish uchun nimalar qilish kerakligi haqida hikoya. Buyuklikka intilishda sportchilar qilgan qurbonliklar, qat’iyat va qat’iylik. Hali shakllanmagan meroslar. Va amalga oshiriladigan orzular. Bu dunyoga g‘alaba qozonishni xohlashda hech qanday yomon narsa yo‘qligini eslatadi.”

Nike Olimpiya o‘yinlarini sportchilar va asosiy sport hodisalarga e'tibor qaratib, “o‘tkirroq va jasurroq” marketingni qayta ochishning boshlanishi sifatida belgiladi. Sport kiyimlari giganti so'nggi yillarda bevosita iste'molchilar bilan ishlash strategiyasiga haddan tashqari e'tibor qaratganini tan oldi va bir paytlar u hukmronlik qilgan kategoriyalarda (masalan, yugurishda) yangi brendlarning katta raqobati bilan yuzlashmoqda.

Nikening so‘nggi moliyaviy choragida daromadi yil sayin 2% ga pasayib, 12,6 milliard dollarni tashkil etdi va bu yil uchun prognozini pasaytirdi.
Tavsiya Marketing Reklama Chet elda