Barcha xabarlar

Beshta asosiy saboq Apple taqdimotidan: nutq tayyorlash va ko'proq sotish uchun

2023 yil sentabr oyida Apple iPhone 15 ni taqdim etdi. Garchi taqdimot oxirgi bir necha yil davomida odatlanilgan standartlardan farq qilmasa-da, o'z nutqlaringizni yaxshilash uchun foydalanishingiz mumkin bo'lgan bir nechta muhim biznes saboqlar mavjud.

Apple taqdimotidan beshta asosiy saboq: nutq tayyorlash va ko'proq sotish uchun
Nyu-Yorkdagi Apple Store, AQSh
Mediumda Deyvid O. tomonidan taqdimot tuzish bo'yicha Apple ning texnikalariga e'tibor qaratish haqida maqola chop etildi. MC.today muharririyati tarjimani nashr etdi.
Mualliflik uslubini saqlash va hikoyaning tafsilotlarini yaxshiroq tushunish uchun biz uni birinchi navbatda - asl matn kabi nashr etamiz.

1. Takrorlash
Apple takrorlashdan foydalanadi. Garchi haqiqiy suhbatlarda takrorlash sizda aytadigan boshqa narsa yo'qdek ko'rinsa-da, savdo suhbatlarida hammasi boshqacha.

Siz bir narsani bir xil tarzda takrorlamaysiz. Buning o'rniga, siz bir narsani turli xil hayratlanarli usullar bilan takrorlaysiz. Ayniqsa, urg'u berish uchun turli ohanglardan foydalanish haqida.

Men iPhone 15 taqdimotini to'liq ko'rib chiqdim va keyingi bir necha kun davomida ba'zi so'zlar yoki iboralar hayolimda qolib ketdi. Savdoga bag'ishlangan taqdimotlarda ko'p takrorlashga to'g'ri keladi, ayniqsa odamlar siz nima deyishingizni intizorlik bilan kutayotgan paytda.

2. Til
Apple o'z mahsulotlari haqida gapirish uchun yangi so'zlar o'ylab topadi. Ular boshqa telefon ishlab chiqaruvchilari bilan bir xil darajaga qo'yadigan so'zlardan uzoqlashishadi.

Yangi tildan foydalanish agar siz boshlovchi yoki bozorga yangi kirgan bo'lsangiz, halokatga olib kelishi mumkin. Ammo Apple, shubhasiz, buni o'ziga ravo ko'rishi mumkin bo'lgan darajaga yetdi.

Startup'lar va kelajakdagi kompaniyalar bunga barcha imkoniyatlari bilan yo'l qo'ymasliklari kerak. Ammo bu bunday darsni e'tiborsiz qoldirish kerakligini anglatmaydi. Agar siz o'z tilingizni yoki so'zlaringizni ishlatishga hali tayyor bo'lmasangiz, ayrim nomlarni yaxshilashingiz mumkin. Masalan, hamma biror narsani quti deb ataydi. Siz o'zingizning qutingizni "boksak" deb atashni boshlashingiz mumkin.

3. Kelajak haqida o'yin-kulgi yo'q
Apple kelajakdagi ishlanmalar haqida o'yin-kulgi qilmaydi. Ular hech qachon biror narsa ustida ishlashda davom etayotgani haqida ishora qilmaydi. Ular sizga - "mana bu!" deyishadi. Siz aniq bilasizki, keyingi yil ular nimanidir yaxshiroq qilishadi. Ammo ular bunga hatto ishora ham qilishmaydi. Siz shunchaki eshitasiz: "Bu bizning eng yaxshi iPhone."

Ular hech qachon biror narsani yaxshilashlarini aytmaydilar, ular nimani aynan yaxshilaganliklarini aytadilar.

Kompaniya iPhone 15 ning iPhone 14 ga nisbatan qanchalik yaxshiligini tushuntiradi. Ular sizga qayerga ketayotganlari haqida aytishmaydi - sizni hozirgi narsalarga qiziqtiradilar.

Buning sababi, ular hozirda sizning sotib olishingizni xohlashadi. Kelajak haqida o'yin-kulgi qilishda savdo uchun hech qanday qiymat yo'q. Bizneslar bu xato tufayli pastga ketmoqda. Bu shuning uchun sodir bo'ladiki: siz kelayotgan katta narsalar haqida o'yin-kulgi qilasiz va birdan hech kim siz yaratgan narsani xohlamaydi. Hamma kelajakda yaratadigan narsangizni xohlaydi. Va u paydo bo'lganda, odamlarga allaqachon baribir.
Tasavvur qiling, agar Tim Kuk "Va iPhone 16 yanada yaxshiroq bo'ladi!" desa, iPhone 15 savdolari qanday bo'ladi. Savdolar yerga tushadi. Hamma 16-ni kutishni xohlaydi.

4. Xulosa va foydali takliflar

Odamlar taqdimotni quloqlari bilan eshitishmaydi, ular his-tuyg'ulari bilan eshitishadi. Agar siz biror narsani faqat bir marta aytgan bo'lsangiz, odamlar buni eshitmaganligiga amin bo'lishingiz mumkin.

Takrorlash ham yetarli emas. Xulosa bo'lishi kerak. Tim Kuk har bir bobni yakunlaganida qanday xulosa qilayotganini o'ylab ko'ring. Bu natija juda muhim. Odamlar asosiy maqsadga o'tib, muhim narsani eshitishni xohlaydilar. Xulosalar buni beradi.

Agar taqdimotingiz 10 daqiqadan ko'proq davom etsa, uni ikki qismga bo'ling va har bir qismdan keyin xulosa qiling. Odamlar bu xulosalarni eshitishlari kerak, ayniqsa gap taklif haqida bo'lsa.

Apple taqdimotining men uchun eng yaxshi qismi Apple Watch imkoniyatlari va narxi (va taklif) edi. Narxlar bo'limidan asosiy xulosam - katta takliflar mavjud bo'lganida ulashish.

Ular narxni qanday taqdim etganiga va tarmoq provayderlari orqali mavjud bo'lgan takliflarni eslatib o'tganiga e'tibor bering. Bu eng yaxshi taklifni olishga urinish istagini uyg'otadi. Ular deyarli shunday deyishadi: Siz bizni aldab, umrbod shartnoma tuzishingiz mumkin.

5. Kirish
Taqdimotga kirish butun taqdimotning teskarisi kabi bo'lishi kerak. Apple musiqa va hikoyalar kabi hissiy tetiklardan foydalanishni yaxshi ko'radi. Bu safar ular ikkalasini ham juda yaxshi ishlatishdi. Men ularning asosiy taqdimotda ko'proq hissiy tetiklardan foydalanmaganliklaridan biroz hafsalam pir bo'ldi.

Agar siz tomoshabinlarni biror narsa bilan jalb qilmasangiz, odamlarni yo'qotasiz. Kirishda tomoshabinlarni yo'qotishdan ko'ra katta fojia yo'q.

Xulosa

iPhone 15 ni ishga tushirishdan biroz hafsalam pir bo'ldi. Ehtimol, bu tasodif emas edi. Apple odamlarni yangiliklarga asta-sekin olib borishni yaxshi ko'radi. Yagona "vau" barmoq urish imo-ishorasi bilan Apple soatlarida bo'ldi.

Men yaxshiroq taqdimot yaratishim mumkinligini his qildim. Masalan, men o'z nutqimni (musiqa va hikoyalardan so'ng) Titanium haqida gapirib boshlardim, Titanium haqida gapirayotganimni ochib bermasdan. Va mahsulot va uning xususiyatlari haqida gapirish o'rniga, uning qanday paydo bo'lganini va ishlab chiqish jarayoni haqida gapirardim. Hikoyani triller sifatida aytib, uni Pro Max ni oshkor qilish bilan yakunlardim.

Qanday bo'lmasin, matematikadan foydalanish hali ham Apple foydasiga ishlaydi va ular haqiqatdan ham "smart".
Tavsiya Marketing Digital Chet elda