Yaqin vaqtgacha marketolog mijozlar bilan muloqot qilishda sezgi va an’anaviy tahlillarga tayangan holda javob berib kelgan. Ammo sun’iy intellekt va ma’lumotlarni talqin qilishning ilg‘or usullarining paydo bo‘lishi ularning munosabatlarida yangi sahifa ochdi.
Iste’molchilarning allaqachon bildirilgan ehtiyojlari va istaklariga munosabat bildirish o‘rniga, firmalar prognozlashning misli ko‘rilmagan darajalariga erishib, ularni bemalol hayron qoldira oladi. Mijozlar bilan o‘zaro munosabatlarning tabiati o‘zgarmoqda va ko‘plab sohalar o‘zgarishlarga duch kelmoqda.
Ushbu maqolada biz marketingni sun’iy intellekt, shu jumladan, generativ AI tomonidan o‘zgartirilishini taxmin qiladigan 10 ta sohani sanab o‘tamiz. Shuningdek, bugungi kunda kompaniyalarda sodir bo‘layotgan o'xshash o‘zgarishlarga misollar keltiramiz.
1. Prediktiv tahlil mijozlarning istaklarini aytadi
Odatiy lid-skoringni unuting. Prediktiv sun’iy intellekt tahlillari iste’molchilar ehtiyojlarini ular shakllantirilishidan oldin ham ko‘rsatadi. Sun’iy intellekt mijozning ko‘p qirrali profilini yaratadi, nafaqat uning xatti-harakatlari, balki uning bevosita ehtiyojlarini ham bashorat qiladi. U veb-sahifadagi ko‘z harakati yoki aylanish tezligi kabi biometrik signallarni olish orqali foydalanuvchilarning yashirin ehtiroslari va hissiy reaksiyalarini taniy oladi.
Strimingni qiroli Netflix’ni olamiz. U allaqachon eng murakkab mashinaviy o‘rganish algoritmlaridan foydalangan holda tomoshabinlarning istaklarini qondirmoqda. Ular nafaqat obunachi tomosha qilgan filmlarni, balki yanada nozik jihatlarni ham hisobga oladi: u tomoshani to‘xtatganmi, epizodlarni o‘tkazib yuborganmi, film tanlash haqida qancha vaqt o‘ylagan. Bu tafsilotlarning barchasi Netflix’ga nafaqat to‘g‘ridan-to‘g‘ri tanlov haqida, balki tomoshabinning kelajakdagi afzalliklari haqida ham taxmin qilish imkonini beradi. Bu sizning dasturlaringizni mos ravishda sozlashni anglatadi.
2. SI kontent storytellingni yangi darajaga olib chiqadi
Sun’iy intellekt kontentni, ayniqsa rezonansli kontentni yaratishda tobora muhim rol o‘ynay boshlayapti. Sun’iy intellekt foydalanuvchiga moslashgan holda real vaqt rejimida hikoyani sozlashi mumkin bo‘ladi. Tarkib nafaqat aniq harakatlarga, balki ongsiz munosabat va ifoda etilmagan his-tuyg‘ularga ham qaratiladi. Buning hammasini OpenAI boshladi. Uning ilg‘or til modellari foydalanuvchining javobiga dinamik moslashuvchan, foydalanuvchining asosiy tajribasini kuzatuvchi va javob beradigan kontent uchun asos yaratadi.
Bunday modellar o‘quvchining yuragigacha yetib boradigan qilib personaj va syujetlarni o‘zgartirishi hamda qisqa hikoyalar yaratishi va hatto syujetlarni o‘zgartirishi mumkin. Bunday yangiliklar kelajakda kontent ishlab chiqaruvchilarga, u xoh adabiy, xoh o‘yin yoki virtual, uning iste’molchilari o‘rtasida kuchli hissiy aloqani va’da qiladi.
3. Algoritmik reklama yanada aniqroq va prediktivroq bo‘ladi
Algoritmik reklamaning kelajagi nafaqat aniqlik, balki kontekstga ham tegishlidir. Xabarlar ma’lum kliklar yoki sahifalarni ko‘rish va vaziyat tafsilotlariga moslashtiriladi. Xulq-atvorning nozik tafsilotlari, masalan, reklama ko‘rilgan vaqt yoki navigatsiya naqshlari auditoriyangizning chuqur, yashirin qiziqishlarini tushunishingizga yordam beradi.
Google Ads — bu transformatsiyaning asoschisi, desa ham bo‘ladi. Uning algoritmlari raqamli muhitda harakat traektoriyasi kabi nozik naqshlarga sho‘ng‘ib, klik oqimi tahlilidan ancha uzoqroqqa boradi. Tez orada nafaqat foydalanuvchining hozirgi manfaatlariga javob beradigan, balki uning kelajakdagi didini ham biladigan reklama paydo bo‘lishi mumkin.
4. Mijozning raqamli tajribasi giper-shaxsiylashtirilgan bo‘ladi
SI tufayli shaxsiylashtirish har bir insonning murakkabligi va ko‘p o‘lchovliligini hisobga oladigan mutlaqo noyob raqamli tajribani yaratadi. Kliklar va xaridlar tarixini tahlil qilishdan tashqari, AI foydalanuvchilarning hissiy tuzilishini hisobga oladi. U turli xil ma’lumotlarni, jumladan sichqoncha harakati va o‘zaro ta’sir tezligini, va iloji bo'lsa, biometrikani birlashtira boshlaydi.
Bunga yorqin misol — Spotify. Uning algoritmlari keyingi qo‘shiqqa o‘tish tezligi va hatto ba’zi treklar ijro etiladigan kun vaqti kabi ma’lumotlarni izohlashi mumkin. Shu tarzda, odam energiya beruvchi (masalan, sport uchun) yoki dam oldiruvchi musiqani (dam olish uchun) qidirayotganini tushunish mumkin.
Bundan tashqari, audio odatlarni foydalanuvchi hayotidagi voqealar bilan bog‘lash orqali (agar to‘satdan ko‘p alla bo‘lsa, oilada yangi chaqaloq tug‘ilgan bo‘ladi), Spotify tegishli musiqiy bo‘lmagan kontentni taklif qilishi mumkin. Obunachining raqamli sayohatini shaxsiylashtirish orqali Spotify o‘zini ularning qarashlari va hayot bosqichlari qanday o‘zgarishini tushunadigan haqiqiy do‘stdek his qila boshlaydi.
5. Dunyoga foydalanuvchi ko‘zi bilan qarashning haqiqiy imkoniyati paydo bo‘ladi
Kengaytirilgan vizual tanib olish chuqur intuitiv mahsulot tavsiyalarining xabarchisidir. SI nafaqat mahsulot va brendlarni, balki foydalanuvchi tomonidan yaratilgan kontentdagi vizual belgilarni ham taniydi. Masalan, fotosuratlar foni, kiyimning rangi va hatto tasvirda aks ettirilgan kayfiyat soyalari ham insonning xohish-istaklari yoki his-tuyg‘ulariga ishora qiladi. Bu birgalikda marketing strategiyalarining aniqligini oshiradi.
Misol sifatida Pinterest’dan foydalanib, ushbu tendentsiya qanday ishlashini o‘rganishingiz mumkin. Platformaning foydalanuvchilar tomonidan yuklangan koʻplab vizual maʼlumotlarni sharhlash qobiliyati mahsulot va uslublar boʻyicha juda intuitiv tavsiyalarni yaratadi. Misol uchun, o‘z doskasini sokin landshaftlarni to‘plagan kishiga xuddi shu estetikadagi mahsulotlar taklif qilinishi mumkin, bu ongni saqlash amaliyoti yoki tinchlantiruvchi uy dekoratsiyasi bilan bog'liq.
6. Elektron pochta xabarnomalari do‘stona yozishmalarga aylanadi
Sun’iy intellekt elektron pochta xabarnomalarini kompaniyaning yagona og‘iz bo‘shlig‘idan jonli suhbatga o‘xshash muloqot usuliga aylantira oladi. Algoritmlar o‘z tahlillarida nafaqat harflarning ochiq tezligini, balki axborot byulleteniga munosabati bilan aniqlangan foydalanuvchining kayfiyatini ham o‘z ichiga oladi. Agar odam faol harakatlarni amalga oshirmasa ham: havolalarni ochmaydi, kompaniya takliflariga javob bermasa, xat bilan passiv o‘zaro aloqa ham SIni qiziqarli “fikrlar” ga olib kelishi mumkin.
HubSpot tajribasi shuni ko‘rsatadiki, SI marketing kampaniyalarining standart elementlarini mazmunli suhbatlarga aylantirishga yordam beradi. Kompaniya xabarning ochiq qolish muddati va takroriy aloqalar chastotasi kabi ko‘rsatkichlarni baholash uchun sun’iy intellektdan foydalanadi. Bu sizga insonning haqiqiy qiziqishini aniqlash imkonini beradi: u biror narsa qilish kerakmi, deb o‘ylaydi.
7. Chatbotlar chuqur qiziqishnii uyg‘otishni boshlaydi
Kelajakda SI botlari faqatgina 24/7 ishlash bilan cheklanmaydi. Ular foydalanuvchilarning umidsizlik yoki g‘azab kabi yashirin his-tuyg‘ularini aniqlab, so‘rovlarning hissiy subtekstini tobora ko‘proq yozib olishni va tan olishni boshlaydi. Mijozning tajribasini tushunishini eslatib o‘tmasdan, bot javobga hamdardlik va insoniylik hissini qo‘shishi mumkin.
Xususan, Intercom SI yordamida chatbot bilan o‘zaro aloqani mexanik izohlar almashinuvidan mazmunli muloqotga aylantiradi. Murakkab AI botlari nafaqat foydalanuvchi savollariga javob beradi, balki ushbu savollarning hissiy nyuanslarini ham tahlil qiladi.
Oldingi o‘zaro munosabatlarga murojaat qilib, ular mijozlarga uzoq muddatli hamkorlik, hamkasbi bilan maslahatlashish taassurotlarini qoldiradilar. Botlar hatto so‘ralmagan savollarga ham javob berish, masalan, agar foydalanuvchi muhokama qilinayotgan xususiyatdan aniq xabardor bo‘lmasa, ko‘rsatmalar taklif qilishi mumkin.
8. Ovozli aloqa yangi bosqichga ko‘tariladi
Ovozni aniqlash texnologiyasi rivojlangan sari, SI hissiy signallarni talqin qilishda yaxshilanadi. Bu firmalarga o‘z javoblari va takliflarini ma’lum bir vaqtda mijozning psixologik holatiga (chalkashlik, qo‘zg‘alish, shubha va boshqalar) moslashtirishga imkon beradi.
Amazon’ning Alexa’sini olsak. Uning murakkab SI doimiy ravishda ovoz, ohang va nutq tempidagi yengil o‘zgarishlarni tahlil qilish orqali foydalanuvchining kayfiyatini yaxshiroq tushunishni o‘rganishni takomillashtirmoqda. Alexa xayolparastlik yoki tajovuzkorlikni his qilganda, u o‘z javoblarini unga moslashtiradi.
Misol uchun, shoshqaloq odam lakonik tushuntirishlarni olishi mumkin, bosiq odam esa batafsilroq tushuntirishlarni olishi mumkin. Raqamli o‘zaro ta’irlarni yaxshilash uchun ovozli SI uchun imkoniyatlarning keng maydonini tasavvur qilish mumkin.
9. Dinamik narxlash bozor dinamikasi bilan birlashadi
Dinamik narxlar real vaqtda bozor nyuanslarini aks ettiruvchi tirik tizimga aylanishi mumkin. Sun’iy intellekt savdo va inventarni kuzatish bilan cheklanib qolmaydi. Joriy yangiliklar tahlili natijalarini, ijtimoiy tarmoqlardagi kayfiyatni boshqa noaniq ko‘rsatkichlar bilan birlashtirib, u bozordagi muhitni his qiladi va unga qarab narxni o‘zgartiradi.
Uber’ning dinamik narxlash modeli bu kelajak haqida tasavvurni yanada oshiradi. Kompaniyaning sun’iy intellekt tizimi narxlarni faqat talab va taklif asosida sozlash o‘rniga unchalik aniq bo‘lmagan parametrlarni ham kuzatib boradi.
Misol uchun, agar ijtimoiy tarmoqlarda muhim voqea haqida juda ko‘p postlar bo‘lsa, SI talabning oshishini bashorat qiladi. Agar narxlar ko‘tarilganda, foydalanuvchilar buyurtma berishda ikkilanishni boshlasa, tizim auditoriyani xafa qilmaslik va rentabellik hamda mijozlarga qaratilganlik muvozanatini yo‘qotmaslik uchun narxni biroz pasaytiradi. Ushbu yondashuv, garchi tortishuvli bo‘lsa-da, SIning bozorning doimiy o‘zgaruvchan zarbasiga moslashish qobiliyatini namoyish etadi.
10. Sotish prognozlari sezgi bilan analitikani birlashtiradi.
Sun’iy intellekt bozor tendensiyalarini bashorat qilsa-da, odamlar prognozlarni haqiqat bilan bog‘lashni boshlaydi. AI tahlillari va bizning sezgi bizga muvozanatli, ishonchli savdo strategiyalarini taqdim etishi mumkin.
Salesforce sotishni prognoz qilishda jonli instinktlarni hisoblangan naqshlar bilan muvaffaqiyatli birlashtirish misolini ko‘rsatadi. Katta hajmdagi savdo ma’lumotlarini tahlil qilishdan tashqari, uning Eynshteyn AI platformasi xaridorning kechiktirilishi kabi o‘ziga xos signallarni hisobga olishi mumkin.
Tizim tayyor bashoratli tahlillarni ishlab chiqarsa ham yakuniy qaror o‘z sezgi va tajribasini prognozga keltiradigan savdo strateglarida qoladi. Salesforce ma’lumotlarning noroziligi va mijozlarning bevosita ehtiyojlari o‘rtasidagi muvozanatni shunday saqlaydi.
O‘z evolyutsiyasida marketing kamroq gapirib, o‘rniga ko‘proq tinglashni, ko‘rinmasni ko‘rishni va aytilmaganni eshitishni o'rganadi, u bozorning eng nozik maslahatlarini va mijozlarning yashirin intilishlarini kuzata boshlaydi. Ushbu yangi dunyoga birinchi qadamni qo‘yar ekanmiz, biz nafaqat foyda, balki shaffoflik va axloqqa ham e’tibor qaratishimiz kerak. Ma’lumotlarning maxfiyligini saqlashga e’tibor berish firmalardan ehtiyot bo‘lishni talab qiladi. Adolatli ma’lumotlar amaliyoti, qonunlarga rioya qilish va ishonchli munosabatlar har qachongidan ham muhimroqdir. Yuqori standartlarga ega kompaniyalar nafaqat kelajakda omon qolishi, balki SI savdosi va SI marketingi dunyosi uchun qoidalarni o‘rnatish orqali uni shakllantirishga qodir bo‘ladi.
Iste’molchilarning allaqachon bildirilgan ehtiyojlari va istaklariga munosabat bildirish o‘rniga, firmalar prognozlashning misli ko‘rilmagan darajalariga erishib, ularni bemalol hayron qoldira oladi. Mijozlar bilan o‘zaro munosabatlarning tabiati o‘zgarmoqda va ko‘plab sohalar o‘zgarishlarga duch kelmoqda.
Ushbu maqolada biz marketingni sun’iy intellekt, shu jumladan, generativ AI tomonidan o‘zgartirilishini taxmin qiladigan 10 ta sohani sanab o‘tamiz. Shuningdek, bugungi kunda kompaniyalarda sodir bo‘layotgan o'xshash o‘zgarishlarga misollar keltiramiz.
1. Prediktiv tahlil mijozlarning istaklarini aytadi
Odatiy lid-skoringni unuting. Prediktiv sun’iy intellekt tahlillari iste’molchilar ehtiyojlarini ular shakllantirilishidan oldin ham ko‘rsatadi. Sun’iy intellekt mijozning ko‘p qirrali profilini yaratadi, nafaqat uning xatti-harakatlari, balki uning bevosita ehtiyojlarini ham bashorat qiladi. U veb-sahifadagi ko‘z harakati yoki aylanish tezligi kabi biometrik signallarni olish orqali foydalanuvchilarning yashirin ehtiroslari va hissiy reaksiyalarini taniy oladi.
Strimingni qiroli Netflix’ni olamiz. U allaqachon eng murakkab mashinaviy o‘rganish algoritmlaridan foydalangan holda tomoshabinlarning istaklarini qondirmoqda. Ular nafaqat obunachi tomosha qilgan filmlarni, balki yanada nozik jihatlarni ham hisobga oladi: u tomoshani to‘xtatganmi, epizodlarni o‘tkazib yuborganmi, film tanlash haqida qancha vaqt o‘ylagan. Bu tafsilotlarning barchasi Netflix’ga nafaqat to‘g‘ridan-to‘g‘ri tanlov haqida, balki tomoshabinning kelajakdagi afzalliklari haqida ham taxmin qilish imkonini beradi. Bu sizning dasturlaringizni mos ravishda sozlashni anglatadi.
2. SI kontent storytellingni yangi darajaga olib chiqadi
Sun’iy intellekt kontentni, ayniqsa rezonansli kontentni yaratishda tobora muhim rol o‘ynay boshlayapti. Sun’iy intellekt foydalanuvchiga moslashgan holda real vaqt rejimida hikoyani sozlashi mumkin bo‘ladi. Tarkib nafaqat aniq harakatlarga, balki ongsiz munosabat va ifoda etilmagan his-tuyg‘ularga ham qaratiladi. Buning hammasini OpenAI boshladi. Uning ilg‘or til modellari foydalanuvchining javobiga dinamik moslashuvchan, foydalanuvchining asosiy tajribasini kuzatuvchi va javob beradigan kontent uchun asos yaratadi.
Bunday modellar o‘quvchining yuragigacha yetib boradigan qilib personaj va syujetlarni o‘zgartirishi hamda qisqa hikoyalar yaratishi va hatto syujetlarni o‘zgartirishi mumkin. Bunday yangiliklar kelajakda kontent ishlab chiqaruvchilarga, u xoh adabiy, xoh o‘yin yoki virtual, uning iste’molchilari o‘rtasida kuchli hissiy aloqani va’da qiladi.
3. Algoritmik reklama yanada aniqroq va prediktivroq bo‘ladi
Algoritmik reklamaning kelajagi nafaqat aniqlik, balki kontekstga ham tegishlidir. Xabarlar ma’lum kliklar yoki sahifalarni ko‘rish va vaziyat tafsilotlariga moslashtiriladi. Xulq-atvorning nozik tafsilotlari, masalan, reklama ko‘rilgan vaqt yoki navigatsiya naqshlari auditoriyangizning chuqur, yashirin qiziqishlarini tushunishingizga yordam beradi.
Google Ads — bu transformatsiyaning asoschisi, desa ham bo‘ladi. Uning algoritmlari raqamli muhitda harakat traektoriyasi kabi nozik naqshlarga sho‘ng‘ib, klik oqimi tahlilidan ancha uzoqroqqa boradi. Tez orada nafaqat foydalanuvchining hozirgi manfaatlariga javob beradigan, balki uning kelajakdagi didini ham biladigan reklama paydo bo‘lishi mumkin.
4. Mijozning raqamli tajribasi giper-shaxsiylashtirilgan bo‘ladi
SI tufayli shaxsiylashtirish har bir insonning murakkabligi va ko‘p o‘lchovliligini hisobga oladigan mutlaqo noyob raqamli tajribani yaratadi. Kliklar va xaridlar tarixini tahlil qilishdan tashqari, AI foydalanuvchilarning hissiy tuzilishini hisobga oladi. U turli xil ma’lumotlarni, jumladan sichqoncha harakati va o‘zaro ta’sir tezligini, va iloji bo'lsa, biometrikani birlashtira boshlaydi.
Bunga yorqin misol — Spotify. Uning algoritmlari keyingi qo‘shiqqa o‘tish tezligi va hatto ba’zi treklar ijro etiladigan kun vaqti kabi ma’lumotlarni izohlashi mumkin. Shu tarzda, odam energiya beruvchi (masalan, sport uchun) yoki dam oldiruvchi musiqani (dam olish uchun) qidirayotganini tushunish mumkin.
Bundan tashqari, audio odatlarni foydalanuvchi hayotidagi voqealar bilan bog‘lash orqali (agar to‘satdan ko‘p alla bo‘lsa, oilada yangi chaqaloq tug‘ilgan bo‘ladi), Spotify tegishli musiqiy bo‘lmagan kontentni taklif qilishi mumkin. Obunachining raqamli sayohatini shaxsiylashtirish orqali Spotify o‘zini ularning qarashlari va hayot bosqichlari qanday o‘zgarishini tushunadigan haqiqiy do‘stdek his qila boshlaydi.
5. Dunyoga foydalanuvchi ko‘zi bilan qarashning haqiqiy imkoniyati paydo bo‘ladi
Kengaytirilgan vizual tanib olish chuqur intuitiv mahsulot tavsiyalarining xabarchisidir. SI nafaqat mahsulot va brendlarni, balki foydalanuvchi tomonidan yaratilgan kontentdagi vizual belgilarni ham taniydi. Masalan, fotosuratlar foni, kiyimning rangi va hatto tasvirda aks ettirilgan kayfiyat soyalari ham insonning xohish-istaklari yoki his-tuyg‘ulariga ishora qiladi. Bu birgalikda marketing strategiyalarining aniqligini oshiradi.
Misol sifatida Pinterest’dan foydalanib, ushbu tendentsiya qanday ishlashini o‘rganishingiz mumkin. Platformaning foydalanuvchilar tomonidan yuklangan koʻplab vizual maʼlumotlarni sharhlash qobiliyati mahsulot va uslublar boʻyicha juda intuitiv tavsiyalarni yaratadi. Misol uchun, o‘z doskasini sokin landshaftlarni to‘plagan kishiga xuddi shu estetikadagi mahsulotlar taklif qilinishi mumkin, bu ongni saqlash amaliyoti yoki tinchlantiruvchi uy dekoratsiyasi bilan bog'liq.
6. Elektron pochta xabarnomalari do‘stona yozishmalarga aylanadi
Sun’iy intellekt elektron pochta xabarnomalarini kompaniyaning yagona og‘iz bo‘shlig‘idan jonli suhbatga o‘xshash muloqot usuliga aylantira oladi. Algoritmlar o‘z tahlillarida nafaqat harflarning ochiq tezligini, balki axborot byulleteniga munosabati bilan aniqlangan foydalanuvchining kayfiyatini ham o‘z ichiga oladi. Agar odam faol harakatlarni amalga oshirmasa ham: havolalarni ochmaydi, kompaniya takliflariga javob bermasa, xat bilan passiv o‘zaro aloqa ham SIni qiziqarli “fikrlar” ga olib kelishi mumkin.
HubSpot tajribasi shuni ko‘rsatadiki, SI marketing kampaniyalarining standart elementlarini mazmunli suhbatlarga aylantirishga yordam beradi. Kompaniya xabarning ochiq qolish muddati va takroriy aloqalar chastotasi kabi ko‘rsatkichlarni baholash uchun sun’iy intellektdan foydalanadi. Bu sizga insonning haqiqiy qiziqishini aniqlash imkonini beradi: u biror narsa qilish kerakmi, deb o‘ylaydi.
7. Chatbotlar chuqur qiziqishnii uyg‘otishni boshlaydi
Kelajakda SI botlari faqatgina 24/7 ishlash bilan cheklanmaydi. Ular foydalanuvchilarning umidsizlik yoki g‘azab kabi yashirin his-tuyg‘ularini aniqlab, so‘rovlarning hissiy subtekstini tobora ko‘proq yozib olishni va tan olishni boshlaydi. Mijozning tajribasini tushunishini eslatib o‘tmasdan, bot javobga hamdardlik va insoniylik hissini qo‘shishi mumkin.
Xususan, Intercom SI yordamida chatbot bilan o‘zaro aloqani mexanik izohlar almashinuvidan mazmunli muloqotga aylantiradi. Murakkab AI botlari nafaqat foydalanuvchi savollariga javob beradi, balki ushbu savollarning hissiy nyuanslarini ham tahlil qiladi.
Oldingi o‘zaro munosabatlarga murojaat qilib, ular mijozlarga uzoq muddatli hamkorlik, hamkasbi bilan maslahatlashish taassurotlarini qoldiradilar. Botlar hatto so‘ralmagan savollarga ham javob berish, masalan, agar foydalanuvchi muhokama qilinayotgan xususiyatdan aniq xabardor bo‘lmasa, ko‘rsatmalar taklif qilishi mumkin.
8. Ovozli aloqa yangi bosqichga ko‘tariladi
Ovozni aniqlash texnologiyasi rivojlangan sari, SI hissiy signallarni talqin qilishda yaxshilanadi. Bu firmalarga o‘z javoblari va takliflarini ma’lum bir vaqtda mijozning psixologik holatiga (chalkashlik, qo‘zg‘alish, shubha va boshqalar) moslashtirishga imkon beradi.
Amazon’ning Alexa’sini olsak. Uning murakkab SI doimiy ravishda ovoz, ohang va nutq tempidagi yengil o‘zgarishlarni tahlil qilish orqali foydalanuvchining kayfiyatini yaxshiroq tushunishni o‘rganishni takomillashtirmoqda. Alexa xayolparastlik yoki tajovuzkorlikni his qilganda, u o‘z javoblarini unga moslashtiradi.
Misol uchun, shoshqaloq odam lakonik tushuntirishlarni olishi mumkin, bosiq odam esa batafsilroq tushuntirishlarni olishi mumkin. Raqamli o‘zaro ta’irlarni yaxshilash uchun ovozli SI uchun imkoniyatlarning keng maydonini tasavvur qilish mumkin.
9. Dinamik narxlash bozor dinamikasi bilan birlashadi
Dinamik narxlar real vaqtda bozor nyuanslarini aks ettiruvchi tirik tizimga aylanishi mumkin. Sun’iy intellekt savdo va inventarni kuzatish bilan cheklanib qolmaydi. Joriy yangiliklar tahlili natijalarini, ijtimoiy tarmoqlardagi kayfiyatni boshqa noaniq ko‘rsatkichlar bilan birlashtirib, u bozordagi muhitni his qiladi va unga qarab narxni o‘zgartiradi.
Uber’ning dinamik narxlash modeli bu kelajak haqida tasavvurni yanada oshiradi. Kompaniyaning sun’iy intellekt tizimi narxlarni faqat talab va taklif asosida sozlash o‘rniga unchalik aniq bo‘lmagan parametrlarni ham kuzatib boradi.
Misol uchun, agar ijtimoiy tarmoqlarda muhim voqea haqida juda ko‘p postlar bo‘lsa, SI talabning oshishini bashorat qiladi. Agar narxlar ko‘tarilganda, foydalanuvchilar buyurtma berishda ikkilanishni boshlasa, tizim auditoriyani xafa qilmaslik va rentabellik hamda mijozlarga qaratilganlik muvozanatini yo‘qotmaslik uchun narxni biroz pasaytiradi. Ushbu yondashuv, garchi tortishuvli bo‘lsa-da, SIning bozorning doimiy o‘zgaruvchan zarbasiga moslashish qobiliyatini namoyish etadi.
10. Sotish prognozlari sezgi bilan analitikani birlashtiradi.
Sun’iy intellekt bozor tendensiyalarini bashorat qilsa-da, odamlar prognozlarni haqiqat bilan bog‘lashni boshlaydi. AI tahlillari va bizning sezgi bizga muvozanatli, ishonchli savdo strategiyalarini taqdim etishi mumkin.
Salesforce sotishni prognoz qilishda jonli instinktlarni hisoblangan naqshlar bilan muvaffaqiyatli birlashtirish misolini ko‘rsatadi. Katta hajmdagi savdo ma’lumotlarini tahlil qilishdan tashqari, uning Eynshteyn AI platformasi xaridorning kechiktirilishi kabi o‘ziga xos signallarni hisobga olishi mumkin.
Tizim tayyor bashoratli tahlillarni ishlab chiqarsa ham yakuniy qaror o‘z sezgi va tajribasini prognozga keltiradigan savdo strateglarida qoladi. Salesforce ma’lumotlarning noroziligi va mijozlarning bevosita ehtiyojlari o‘rtasidagi muvozanatni shunday saqlaydi.
O‘z evolyutsiyasida marketing kamroq gapirib, o‘rniga ko‘proq tinglashni, ko‘rinmasni ko‘rishni va aytilmaganni eshitishni o'rganadi, u bozorning eng nozik maslahatlarini va mijozlarning yashirin intilishlarini kuzata boshlaydi. Ushbu yangi dunyoga birinchi qadamni qo‘yar ekanmiz, biz nafaqat foyda, balki shaffoflik va axloqqa ham e’tibor qaratishimiz kerak. Ma’lumotlarning maxfiyligini saqlashga e’tibor berish firmalardan ehtiyot bo‘lishni talab qiladi. Adolatli ma’lumotlar amaliyoti, qonunlarga rioya qilish va ishonchli munosabatlar har qachongidan ham muhimroqdir. Yuqori standartlarga ega kompaniyalar nafaqat kelajakda omon qolishi, balki SI savdosi va SI marketingi dunyosi uchun qoidalarni o‘rnatish orqali uni shakllantirishga qodir bo‘ladi.